Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiot działalności
Przedmiotem działalności przedszkola jest działalność edukacyjna, wychowawcza i opiekuńcza w zakresie wychowania przedszkolnego.
Wychowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
Dziecko 6 letnie ma obowiązek odbyć roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.
Dzieci w wieku 4-5 lat mają prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego .
Rodzice dzieci 6 letnich są zobowiązani do:
- dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola;
- zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka do przedszkola.
Obowiązki dyrektora
Kontrolowanie spełnienia obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego należy do zadań dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka. Dyrektor przedszkola jest obowiązany powiadomić dyrektora szkoły o spełnianiu przez dziecko tego obowiązku oraz o zmianach w tym zakresie.
Niespełnienie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Zadania przedszkola
Przedszkole:
- realizuje programy wychowania przedszkolnego zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego;
- zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w godzinach od 8:00 do 13:00.
Szczegółowe cele i zadania określa statut przedszkola. [.doc, 339.50 kB]
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego określona jest w rozporządzeniu MEN z dnia 30 maja 2014 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 26-07-2016 - Edycja treści
- 16-02-2016 - Edycja treści
- 25-11-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 807